Sunday 5 February 2012

MaNe “DIA” ???

MaNe “DIA” ???

Ya Tuhanku,,,,dimanakah “DIA” ????????


Aku diciptakan daripada “TULANG RUSUK DIA” saat “DIA” tertiDur ….. Tapi manakah “DIA” ya ALLAH…..???


Ya Allah…slama aku hidup ini…..Kadangkala ku terFikir…


MAMpukah “DIA” hidup tanpa “TULANG RUSUK KIRINYA” yang Aku pinjAm ini…..???


MampukAh “DIA” menguruskan KehidupaN Hariannya….dgn hiLangnYA saTu Tulang rusuk Kiri “DIA” ni YA ALLAH…???

 
 “Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya”


Benarkah Kata2 itu Semua….?????


Kasihanilah “DIA” YA ALLAH….


“DIA” tak mam[u nk hidup dgn Hilangnya “TULANG RUSUK KIRINYA” ya ALLAH…..


Aku Bersyukur kerana aku DicipTakan saat "DIA" tertidur….supaya “DIA” tidak merasakan kesakitan seWaktu “ENGKAU” menciptakan Aku….


Ya Allah…jgn Sakiti “ADAM”..saat “ENGKAU” mahu menciptakan “HAWA”…


Sbb “AKU” takut…..bila “DIA” merasa kesakitan….sewaktu “ENGKAU” mencipTAkan “AKU”…..”DIA” akan merasa benci pada “AKU”…



Ya ALLAH…walaupun “ENGKAU” menciptakan “AKU” daripada “TULANG RUSUKNYA” yang bengkok…tapI “AKU” bersyukur…


Kerana…”AKU” tahu…tugasku hanya UNtuk menjaga “QALBUNYA”…”HATI NURANINYA”….

TApi…….


“DIMANAKAH “DIA” YA ALLAH……????


Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW,


 “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” 


Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu….



Ya AllAH….LIndungilah “DIA” dr sgala Ujian yg tak Mampu dipikul oleh “DIA”…


“DIA” insan biasa…yang senTiasa memerlukan bimbinganMU…..


“jgekanlah HATinya hanya untuk MENCINTAIMU……



~Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...